söndag 25 april 2010

back on track

I dag snörde jag på mig löpskorna efter en vecka i lungsjukans klor. Var inte säker på hur det skulle gå, men jag satsade på medellångt men långsamt. Jag har insett att det jag gillar bäst är att springa 10-15 km i lungt tempo. Eftersom vi hade tillbringat lunch och eftermiddag utanför staden passade jag på att springa i det natursköna område vi var, och sen hem. Kollade på kartan innan, men jag har inte direkt nåt lokalsinne, så det blev lite förvirrad löpning på små skogsstigar. Små skogsstigar fulla av rötter och lerpölar. Det är ju fint och så i skogen, men jag insåg att jag inte är nån terränglöpare. Det är ju svårt! Efter 5 km kom jag ut på min älskade asfalt och kunde få lite flyt. Efter drygt 13 km var jag hemma igen. Långsammaste passet sen jag började mäta tid/distans, men ändå skönt att få röra på benen. Jag tror jag är frisk igen.

6 kommentarer:

  1. Duktiga du! Jag borde också...vilken dag som helst...Lokalsinne är något jag också har helt avsaknad av. Skulle väl behöva GPSen med mig i spåret om jag skulle springa i okända omgivningar ;-) ..."Gör en U-sväng NUUUU"

    SvaraRadera
  2. Lillan: ja, jag springer oftast där jag hittar. här var det bara en smal skogsremsa, med kända omgivningar runt omkring, det var därför jag vågade...

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det flöt bra. Sen att det gick lite långsammare gör väl inget? Du är på banan igen :-D

    SvaraRadera
  4. Härligt att du känner dig bättre, bort med den jäkla lungsjukan!

    SvaraRadera
  5. Omentjej: äntligen, liksom!

    SvaraRadera