måndag 17 maj 2010

laddar upp

På lördag är det dags. Göteborgsvarvet. Mitt första lopp ever. Jag är ju inte direkt nån löparstjärna, men man vill ju ändå göra sitt bästa. Så nu försöker jag mig på nån sorts uppladdning. Förra veckan blev rätt lugn träningsmässigt, dels pga lättja, dels i nåt halvdant försök att toppa formen. Vill ju vara fräsch i benen. Denna vecka blir det två löppass, ett på 9-10km i bekväm fart och ett med några, snabba intervaller, för att få upp känslan för lite fart i benen. Sen ska jag försöka äta nyttigt och dricka mycket vatten hela veckan. Inte för att jag vet om det spelar nån roll, men jag vill få in en bra känsla i kroppen. Sen är det bara att köra och hoppas att jag håller hela varvet runt!

Nån annan som laddar för Varvet?

9 kommentarer:

  1. Verkligen inte. Men lycka till, halva gympersonalen på mitt gym sprang förra året, det var tydligen härligt!

    SvaraRadera
  2. Klart det är!!
    Det vet du! :-D
    Men själv vet jag inte hur jag ska göra för att toppa formen just nu.
    Ev. två pass i långsamt tempo bara för att få lite känn i benen...intervaller får jag så trötta ben av så det får jag hoppa.
    Men coachen säger dricka mycket och ladda med kolhydrater, så det gör jag då. :-D

    SvaraRadera
  3. Japp, här laddas för fullt med alvedon, nässpray och halstabletter. Jag tror jag blir tokig.

    SvaraRadera
  4. Vi satt och pratade om Göteborgsvarvet på lunchen, att vi är några stycken som kan tänka oss att springa det. Någon gång. Inte nu. Kanske inte ens nästa år. Men någon gång. Själv laddar jag för Blodomloppet och Parloppet. Och kanske att jag ska försöka mig på att anmäla mig till Tjejmilen. Drömmen om milen finns ju där.
    LYCKA TILL på varvet!

    SvaraRadera
  5. laddar som tusan -för att heja på dig! om jag hojtar tillräckligt högt borde det höras till götet :)

    SvaraRadera
  6. Pia: ja, jag hoppas det blir kul!

    Mia: du&jag!!

    Loppanlej: åh nej!

    Yogammamma: tack! och lycka till själv. milen tar du lätt!

    Kapy: jag ska lyssna noga!

    SvaraRadera
  7. Maken ;) Lycka till Frida - detta fixar du galant!

    SvaraRadera
  8. Lycka till! Min chefredaktör ska springa, men hon siktar på maran... så gbg är bara en vanlig fis för henn...

    Undrar om Polly ska springa. Måste fråga.

    SvaraRadera
  9. Fröet: hejja maken!

    Minna: som för min make då. Loppanlej och MissUD ska springa i alla fall vet jag!

    SvaraRadera