torsdag 16 september 2010

godmorgon torsdag

Huvvaligen, vissa dagar vill man bara dra täcket över huvudet och försvinna. Eller vad sägs om griniga barn som tycker allt (och då menar jag ALLT är fel), blås- och regnstorm under cykelturen till dagmamma/jobb, mosad frukt i jobbväskan, ful i håret (pga blås- och regnstorm), bröllopsdag som man inte får fira då maken (fortfarande!) är bortrest, allmän jobb-opepp.

Jag tror jag ska sluta tidigare i dag och göra lite ärenden på stan. Det kanske kan pigga upp. Det och massa kaffe.

Hoppas ni har en bättre torsdagskänsla.

12 kommentarer:

  1. Japp, har en toppen dag för idag ska jag få massage och imorgon är jag ledig!
    Hoppas du får en bra dag trots allt:)

    SvaraRadera
  2. Åh stackars! Det låter iaf som du har en bra plan. Och jag tycker du ska fixa ngt riktigt gott åt dig att äta ikväll, så får du fira lite på egen hand.
    Mosad frukt i väskan - horror!

    SvaraRadera
  3. Samma tosdagskänsla här också...trött, förkyld och en allmänt kaotisk morgon. En massa kaffe, gärna finkaffe brukar pigga upp lite :-)

    SvaraRadera
  4. Du gör helt rätt tänker jag. Accepterar att det är som det är, men tillåter dig att vara lite sur och opeppad för det. OCH så tänker du på att pigga upp dig med lite ärenden på stan efter jobbet. Det blir bra. Det vet jag.

    SvaraRadera
  5. Nej, det är lika illa här! Förkylning och krånglande mackapärer som ställer till det! Men efter regn kommer....blåst :-)?

    SvaraRadera
  6. Birgitta: åh, massage!!

    Omentjej: jag blir faktiskt bjuden på middag hos grannarna. och så tänker jag fixa lite firande tills i morgon, när maken kommer hem!

    Yogamamma: åh, tack!

    Pia: åh nej, förkylning! krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Lillan: krya på dig, och hoppas kaffet funkar!

    SvaraRadera
  8. Usch!
    Det låter inget vidare!
    Du och maken får fira ordentligt när han kommer hem.
    Ha en så bra dag som det går!

    SvaraRadera
  9. Men FY!! Låter som vi har det ungefär lika kul den här veckan. Är också gräsänka med två barn som inte vill samarbeta och varav en är sjuk. Bröllopsdag hade vi i måndags och det firade jag med 3 timmars gallskrik och totalmisslyckad nattning medans maken befann sig på annan ort. Kändes sådär.

    Kram till dig och hoppas tiden tills din man kommer hem går snabbt fram!

    Ha en bättre fortsättning på dagen och unna dig nåt nytt snyggt randigt att ha på dig på randiga veckans fredag! :)

    Hälsningar en nytillkommen läsare som gillar din blogg!

    SvaraRadera
  10. Mia: åh, tack! jag ska nog köpa lite goda ostar och så ska vi fira i morgon.

    Lisa: åh, så kul med en ny läsare! och stackars oss ;)

    SvaraRadera
  11. här usel natt med gnuttiga ungar, varav en toppade med en kräka vid 04. Inget varmvatten och maken passar på att dra till Åre på fyra dagars "konferens" (=lite föredrag, mycket hillkarting och fest...).
    Men, i frysen väntar bästa kompisarna: Ben & Jerry. Fatta, vilken dejt vi har ikväll när barnen sover :)

    SvaraRadera
  12. här usel natt med gnuttiga ungar, varav en toppade med en kräka vid 04. Inget varmvatten och maken passar på att dra till Åre på fyra dagars "konferens" (=lite föredrag, mycket hillkarting och fest...).
    Men, i frysen väntar bästa kompisarna: Ben & Jerry. Fatta, vilken dejt vi har ikväll när barnen sover :)

    SvaraRadera