fredag 22 oktober 2010

fredagsbikten

Äntligen har jag en stund över för fredagsbikten.

Yeah
En träningsmässigt finfin vecka. Tre löppass, varav ett intervaller. Ett pump-pass och ett core-pass. Mycket, men det har ändå känts bra och roligt. Vågen har rört sig nedåt, bara tre kilo kvar till målvikten!

Bläh
Mitt sockersug är kvar i oförändrad, stark form. Måste skärpa mig på veckodagarna här känner jag. För jag mår inte bra av att äta för mycket socker, så är det bara.

Hur går det för er andra, är ni nöjda med er vecka?

7 kommentarer:

  1. Jorå, rätt schyrre, jag biktar mig inte på bloggen men löpning har det blivit och ska bli mer innan veckan är helt slut. Och det där med sockersug är något jag KÄMPAR med.... eh, jag menar emot.

    SvaraRadera
  2. Ingé bra vecka alls. Återkommer nästa vecka :-)

    SvaraRadera
  3. Beth: eller så ska man sluta kämpa?


    mia: bättre lycka nästa gång ;-)

    SvaraRadera
  4. Jaha, då ska vi se:

    Yeah:
    Gjort saker jag tycker är läskiga - adrenalinkick efteråt!
    Cocillana

    Bläh:
    Evighetshostan

    Nästa vecka blir det rosa tema på i matsedeln, tack för inspiration:
    http://www.pickipicki.se/2010/10/rosa-mat-och-smulor-efterlyses/

    Och du förresten, jag har ju en rosa tröja på mig idag!
    :-)

    SvaraRadera
  5. tina: jobbigt med hostan. kul med rosa vecka!!

    SvaraRadera
  6. Det sägs att krom (som kosttillskott alltså) ska dämpa sötsuget, men jag vet inte på vilken forskningsgrund det vilar...

    Jag ger efter för mitt sockersug, för lätt och för ofta :( Men i vintras lyssnade jag på en föreläsning av Gunnar Söderström (http://www.formtopp.com/) som pratade mycket klokt om det där med att kämpa emot sina begär (kunde vara sockersug eller TV-soffsbegär). Kommer inte ihåg exakt vad han sade, men essensen var väl ungefär att det inte går att ändra ett beteende i längden om man tänker "jag får inte" eller "jag måste" osv.

    Ojoj, långt inlägg utan riktig poäng, men krom eller mental träning kanske kan vara något om man vill få slut på sockersuget?

    SvaraRadera
  7. Mellanbarnet: jag är en gottegris helt enkelt. Jag vet att jag kan stå emot, men jag vill inte alltid. LIte mental träning vore kanske ändå inte fel, bygga anti-socker-pannben. Och kanske testa krom (får kolla upp på PubMed...).

    SvaraRadera