onsdag 27 oktober 2010

gustav vasa meets trollunge

Våra underbara kids har begåvats med ett underbart hår. Det är superblont med helt bångstyriga lockar som allt som oftast är i ett stort trassel. Jag tycker det är charmigt och brukar bara klippa luggen lite då och då, så att den inte ska vara i vägen. Men. I morgon är det "dagisfotografering" och helt plötsligt tänker jag att kanske borde man fixat kidsens frisyr lite bättre. Jag tog fram saxen i dag och gjorde min vanliga klippning. S&S hatar att klippas och sitter inte still en sekund. Jag har ingen aning om hur det blev. De kommer väl antagligen se galna ut på korten, typ Gustav Vasa meets trollunge. Fast det är ju så de ser ut, våra gullungar. Oh well...

4 kommentarer:

  1. Det låter ialla fall väldigt gulligt, hur det än ser ut! Undrar om det är stora foto-veckan nu? Vi hade fotografering igår. Barnet vägrade kamma håret, men skulle absolut ha både skjorta och kalasjeansen (med skärp!) på. De är roliga de där små...

    PS Klippa hemma fungerade inte för oss, men vid de hittills tre besöken hos frisören har han suttit som ett ljus. DS

    SvaraRadera
  2. låter som en underbar kombo! Gustav Vasa hade onekligen behövt lite mer trollunge i sin frisyr.:)

    SvaraRadera
  3. Haha, de kan inte bli sötare i alla fall! =)

    SvaraRadera
  4. mellanbarnet: oj, sannerligen stora foto-veckan. kanske ska prova med riktig frisör...

    fialia: ja, det kan man tycka...

    Omentjej: nä jag tycker i alla fall att de är sötast i världen!!

    SvaraRadera