torsdag 9 december 2010

surt sa räven

I slutet på oktober lade jag en beställning hos Campadre på inte mindre än tre olika varor. Fick besked om leverans i mitten på november. När de ännu inte kommit nu i början av december mailade jag dem. Efter två mail fick jag svar att en av varorna tyvärr inte fanns, men att pengarna skulle sättas in på mitt konto. Inte ett ord om de två övriga varorna. Som jag betalt. Man undrar ju när de kommer att dyka upp. Och man undrar ju vad som hade hänt om jag inte börjat fråga. Tänkte de bara ta pengarna och låtsas som ingenting? Näe, fy för ett sånt oseriöst uppträdande! Jag har handlat från Campadre tidigare och varit nöjd, men detta är så hemskt dåligt.

10 kommentarer:

  1. Jo i somras lovade jag dyrt och heligt att aldrig mer handla från dem pga varor som inte kom och besked som aldrig lämnades. Bojkotta Campadre!/Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte handla därifrån i somras och googlade företaget, hittade detta: http://www.reco.se/campadre-ab

    Många missnöjda kunder! Trist med såna företag, hoppas det löser sig med dina varor!

    SvaraRadera
  3. Också råkat ut för att de sålt grejer de sen inte kunnat leverera. Gav dem en andra chans i början på november, fick mina två plagg, provade och skickade tillbaka. En vecka efter returen mailade jag, mest för att få reda på när jag kan förvänta mig att pengarna sätts in på mitt konto igen. Fick ett vi-har-mycket-att-göra-besvarar-ditt-mail-så-fort-vi-kan-mail flera dagar efter att jag mailat dem. Märkligt. Nu har jag fått svar att deras returhandläggare har mycket att göra. De har vanligtvis 30 dagar på sig att sätta tillbaka pengarna, men nu kan det ta ännu längre tid.. Tråkigt.

    SvaraRadera
  4. Mina campadre-mail går rakt i skräpmailen. Sist jag beställde så tog det sex veckor innan det jag beställt kom. Finns inga fynd som är värda att vänta så lång tid. Andra webshoppar som strular är ofta generösa och ger rabatt eller skickar med ngt som kompensation. Men Campadre vill bara göra det enkelt för sig och erbjöd sig efter några dagar efter jag skickat påminnelsemail "om jag ville häva köpet så var det ok för dem typ". Wow.

    För att webshopping ska fungera så måste det vara snabba leveranser och rapp kundkontakt och det är verkligen inte deras grej.

    SvaraRadera
  5. Jag fick en faktura på över 1000 kr av dem - på en klänning som jag aldrig beställt! Kontaktade dem och de lovade att ordna saken. Det gjorde de INTE och till slut fick jag brev från kronofogden! Som sagt på en vara jag varken beställt eller fått. Jag handlar ALDRIG på Campadre.

    /Dorisetta

    SvaraRadera
  6. alla: åh fy tusan, är det så illa! det skriker ju bojkott om det!

    SvaraRadera
  7. Och jag som just körde igång hos dem igen efter trädan ... skit också!

    SvaraRadera
  8. Spader: man blir ju lockad av deras erbjudanden. Fast man vill ju inte gärna betala för ingenting...

    SvaraRadera
  9. Som webbutiksinnehaverska så fattar jag inte det där upplägget, inte heller begriper jag mig på H&M och andra shoppar som KANSKE levererar efter 3-6 veckor....det går ju verkligen inte att beställa säsongsvaror då (t.ex. vinterjackor) och öht känns det jäkligt osäkert att beställa (och betala för)nåt som man inte ens vet att man får....

    SvaraRadera
  10. Pia: nej det är helt sjukt. tur att du vet hur man gör!

    SvaraRadera