lördag 15 januari 2011

mörbultad

I går och i förrgår cyklade jag sammanlagt 70 minuter per dag. Allt i snömodd/isknöggel, och en del med cykelkärra med två barn i bakpå. I går ramlade jag ju dessutom en gång. I dag känner jag mig rätt mörbultad. Jag brukar inte räkna transportcykling som motion, men i dag känner jag i kroppen att den här rätt tunga cyklingen (det är ju mycket lättare att cykla på sommaren) har tärt på kroppen, för jag känner mig helt seg. Hittar dessutom nya blåmärken här och var efter ramlingen i går. Eftermiddagens planerade löppass känns inte så lockande...

Update: knäna känns hemskt rossliga med, och min kompis sjukgymnasten avråder å det bestämdaste från löpning med knäkänningar i minusgrader. Så jag stannar inne i dag och hoppas att vila är vad denna mörbultade kropp behöver och mår bra av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar