söndag 23 januari 2011

så går en dag från vårt liv och kommer aldrig åter

Maken har jobbat hela dagen. Jag har hängt med S&S och diverse vänner. Vädret har varit underbart. Allt kunde varit frid och fröjd, om inte S&S hade haft en extremt trotsig, bråkig och arg dag. Och jag bestämde mig för att vara superkonsekventa mamman som inte ändrade ett enda beslut och därför fick timmar av skrik, gråt och tandagnisslan. Tillslut blev jag så trött att jag inte visste om jag skulle gråta eller kräkas. Nån stans då kom maken hem och jag fick åka till jobbet och därefter storhandling. Värsta viloresan, I tells you!

Och angående regnbågstemat: självklart är det inget måste med monokromt, nån liten accessoar i rätt nyans duger gott. Men jag kan lova ett hemligt pris till den bästa monokroma outfitten under veckan (nej LindaK, man får inte återanvända en outfit man redan vunnit pris för)! Vi börjar med rött i morgon, och kör: Rött, orange, gult, grönt, blått, indigo och violett. Och kan nån snälla beskriva skillnaden mellan indigo och violett?

Och söndagens svartvita då, undrar ni: samma som i går och i förrgår säger jag. Oglamourösa helgen, I know!

7 kommentarer:

  1. och ibland tackar man nästan för det, eller hur? att de inte kommer tillbaka alltså. cred för konsekvensen!

    och den här regnbågsgrejen igen då: börjar man med rött? vill inte vara den enda som är monokromt indigo imorn (som om jag hade någonting indigoblått, menmen)... ;)

    SvaraRadera
  2. fia: yes, let´s start med rött!

    SvaraRadera
  3. Låter tungt med tvillingar i trotsåldern. Jag som tycker att det räcker med en...Men jag tycker ändå att det är bra att du är konsekvent...Du är supermorsa!

    Ska försöka ge mig på lite rött imorgon då...försöka alltså!

    SvaraRadera
  4. indigo = blått
    violett = lila

    jag ska göra mitt bästa!

    SvaraRadera
  5. Stark du är som orkar vra konsekvent, det kommer ju göra skillnad i längden :)

    SvaraRadera
  6. ojdå, rött? jag är grå och blå jag :P

    SvaraRadera
  7. mia: jag är ju inte ALLTID konsekvent, men jag försöker så gott jag kan.

    Linda: tack!

    Killmamman: jag gör mitt bästa!

    Linda K: och så clownnäsan då!

    SvaraRadera