söndag 13 februari 2011

ytlig lycka

I dag snodde jag åt mig en timme på stadens köpcentrum. Jag skulle veckohandla mat och åkte dit (fastän det är ett hemskt ICA där) för att kunna glo lite i affärer. Drogs till jeansavdelningen på H&M där jag fingrade lite på mina gamla favvojeans Squin, som jag med sorg insett för länge sen att de gjort förfärligt låga i midjan, så att jag inte kan ersätta mitt gamla, gamla sönderälskade par. Men så såg jag en hög med jeans som hette High Squin. Och visst, det är de ljuvligt sköna tajta jeansen, med hög midja! Precis lagom hög för att kunna gömma undan magdallret i!

Så nu är jag lite shoppinglycklig och funderar på vilken stickad tröja som ska få ackompanjera dem i morgon.

21 kommentarer:

  1. BEHÖVER SÅNA! Hur mycket kostar kalaset?

    SvaraRadera
  2. Ååååååååh, tänk att få klämma ned sig i ett par vanliga tajta jeans (utan 2 dm mudd) igen. Längtar! Bra shoppat!

    SvaraRadera
  3. Haha, precis dem sprang jag också på idag! (Var det 399 kr?)

    SvaraRadera
  4. Johanna: 399, som hittat!

    MissUD: hehe

    mellanbarnet: din tid kommer snart!

    Malin: japp!

    SvaraRadera
  5. De är fina...måste spana om de finns på nätet.

    SvaraRadera
  6. Anna: sannerligen!

    mia: det tror jag de gör!

    SvaraRadera
  7. Tänk att nya jeans kan göra en så glad! De ser perfa ut.

    SvaraRadera
  8. Atomflickan: de är sköna OCH snygga, bästa kombon!

    SvaraRadera
  9. Seriöst!!! Jag som letat efter dem i flera år! Beställer direkt flera par i olika storlekar på nätet. TACK!

    SvaraRadera
  10. Hej! Är jättesugen på de där jeansen, men har tyvärr inte hittat dem på h&m i min stad...funderar starkt på att shoppa på nätet, och nu undrar jag: hur är de i strl? Har du din vanliga? Och är det nån stretch i dem?

    SvaraRadera
  11. Lisa: de är rätt mycket strech i. Jag tog min vanliga storlek, åt det mindre hållet. Alltså, om du pendlar mellan två olika storlekar så ta den mindre. Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Åh, precis vad jag vill ha!!! Tack för tipset.

    SvaraRadera
  13. LaBello: jag har använt dem typ varje dag sen jag köpte dem!

    SvaraRadera
  14. Tack för råden, håller tummarna för att de ska passa!

    SvaraRadera
  15. De passade perfekt! Har letat så efter ett par tajta (men bekväma) jeans med hög midja, och nu har jag hittat dem :)

    SvaraRadera