torsdag 7 april 2011

man kan ju inte vara bra på allt

Sista konferenskvällen och vi fick tre enheter dryck till middagen i stället för en. Stämningen blev uppsluppen och vissa prominenta forskare greppade micken, inte för att prata om nån ny komponent i komplementsystemet eller en ny T-cellspopulation, utan för att berätta roliga historier. Om man säger så här: de skulle hållit sig till immunologin.

Själv nöjde jag mig med att stämma in i övriga svenskars snapsvisesjungande, och valde att avvika när doktoranderna skulle till sitt rum för efterfest. Det gäller att veta sin plats.

3 kommentarer:

  1. Du gjorde nog alldeles riktigt i det. Ibland kan de där extra enheterna göra sitt. Efter en tvådagars konferens beskådade jag min tidigare så respekterad chef i en uppknäppt skjorta på en byrå i ett hotellrum, sjungandes. Jag somnade först av alla, 23:30 blev det tack och natt för mig men jag var nog den enda småbarnsföräldern också :D

    SvaraRadera
  2. Golfare med för många enheter har också den märkliga egenskapen att vilja "roa" sina medmänniskor med "roliga" historier. Märkligt att det alltid är män +55...

    SvaraRadera
  3. Jenny: ja, man vill ju få sova ostört när man kan!

    Loppanlej: huvva!

    SvaraRadera