torsdag 20 oktober 2011

kropp och knopp

Längd: 156 cm
Vikt: Drygt 5 kilo mer än jag skulle önska.
Hårfärg: Faktiskt den jag har just nu. Råttfärgad tror jag den kallas.
Ögonfärg: Grå-blå
Fräknar: Tyvärr inte.
Bästa kroppsdel: Jag har snygga fötter. De är precis lagom stora och har precis lagom långa, symmetriska tår.
Sämsta kroppsdel: Jag har alltid haft komplex för min mage som är lite för dallrig
Ärr: Eftersom jag är en riktig klant-Fia har jag massa ärr på fingrarna efter matlagningsincidenter. Och ett från när jag klämde mig i tvättmaskinen när jag var barn. Ett på hakan efter en onykter cykelfärd. Och så ett (lite snett) på magen där mina barn kom ut.
Tatueringar: Nope. Har aldrig kommit på ett tillräckligt bra motiv.
Piercingar: Bara öronen. I det vänstra har jag tre hål. Fast det tredje har typ växt igen. Jag tog alla hål på en gång, när jag gick i sjuan.
Sjukdom: Tack och lov ingen allvarlig so far.
Brutna ben: Nope.
Fobi: Hästar. Fast jag jobbar på det. Fånigt att vara rädd för hästar ju.
Tvångstanke: Att jag ska glömma låsa dörren när jag är på en offentlig toalett. Måste alltid resa mig upp mitt i besöket och känna på dörren att den verkligen är låst.
Rädsla: Att jag ska avslöjas för den bluff jag ibland känner mig som.
Kroppsligt partytrick: Jag kan vifta på öronen. Och skalpen!
Bästa känsla: När jag gjort nåt jag är nöjd med och får beröm av nån jag respekterar.
Bästa fysiska känsla: Kli på ryggen. Älsk på det.

Listan har jag funnit hos såväl AMO som Karin

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Minns du när vi "drog ut" tanten på toan i Wien?! Det glömmer jag aldrig! Kram! JW

    SvaraRadera
  2. JW: jag glömmer aldrig!

    Mis: ja!!

    SvaraRadera
  3. Åh! Jag älskar listor och lånar gärna denna:) Kul och läsa din lista förresten!

    SvaraRadera