måndag 10 oktober 2011

om en helg

Oftast är jag ju hemma om helgerna, leker med barnen och somnar tidigt. Men inte den här helgen. Då gjorde jag nåt sånt här i stället:

  • Drog till Värtan på fredagskvällen. Nästan obehagligt med alla fulla kryssningssugna människor.
  • Åkte Finlandsfärja. Åt buffén (överrraskande god), drack vin och cognac (jag som inte ens gillar cognac). La mig lite för sent.
  • Anlände Finland nästan lite okristligt tidigt. Men som tur var tog det 3 timmar med buss från Åbo till Lahtis.
  • Sov således 3 timmar på bussen.
  • Blev inkvarterad i militärförläggning i Lahtis.
  • Fick äcklig militärlunch.
  • Spelade konsert i ett fult köpcentrum. Finnarna var måttligt intresserade. Det fanns ingen Marimekko-butik (bara Lindex och Gina Tricot). Blev besviken.
  • Sightseeing runt Lahtis. Inte Finlands charmigaste stad vågar jag lova utan att ha sett speciellt mycket av Finland.
  • Fick äcklig militärmiddag.
  • Minglade hos Lahtis borgmästare.
  • Minglade vidare på officersmässen. Dansade lite. Drack öl och drinkar.
  • Efterfest på luckan.
  • Sov gott i närmare 8 timmar. Ljuvligt. Fast sängen var stenhård så jag vaknade då och då av bortdomnade lemmar.
  • Fick äcklig militärfrukost. Som kallades brunch. Oklart vad som gjorde att den kallades brunch. Kan ha varit rulltårtan.
  • Spelade bejublad konsert i nästan fullsatt konsertsal. Klarinetten var som en förlängning av min kropp.
  • Åkte tre timmar buss tillbaka till Åbo. Sov ej. Blev uttråkad.
  • Konstaterade att söndagsturen med Silja har ett annat klientel än fredagsturen.
  • Åt buffén (samma lika som på fredagsturen). Drack ett halvt glas vin och gick och la mig tidigt.
  • Vilket inte hjälpte eftersom det blåste så in i bängen, hela hytten liksom skakade.
  • Somnade inte förrän vi kom inomskärs i Stockholm. Väckarklockan ringde en timme senare.
  • Åt mycket lite på frukostbuffén pga den extremt tidiga timman.
  • Åkte buss tillbaka till Uppsala. Dumpade klarinett och uniform hemma och cyklade till jobbet.
  • Nu försöker jag jobba. Går sådär.
Vad har ni gjort?

6 kommentarer:

  1. Snytit mig och käkat Alvedon. Ungefär så. Du har nog haft det betydligt roligare ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, förlåt att jag skrattar högt och gott - för det där var otroligt roligt att läsa men jag förstå om du inte direkt skriker efter att få göra om det även om den bejublade konserten var en kick!!! :D Min helg? Sprang båda dagarna, körde the tvätt from hell samt webshoppade lite. Läste alldeles för lite!

    SvaraRadera
  3. Ujujuj, slockna tidigt ikväll för din del?
    Jag har haft mysdag med Fia (i lördags) och på fyraårskalas med Fias släkt i Gävleborg (igår).

    SvaraRadera
  4. Haha rulltårta? Klarinet...really? Respect!

    SvaraRadera
  5. djezus... att du orkade cykla till JOBBET! liten applåd på den (forskare = flexibla arbetstider you know ;))

    SvaraRadera
  6. Oj!! Vilken helg! Själv träffade jag mina pinglor i en simmarstuga vid sjö. Magisk morgon och en stor balja trattisar. Sanerade mitt bo och hängde med vargen.

    SvaraRadera