fredag 7 oktober 2011

trök

Ojvoj, sjukdom gör en tråkig blogg-Frida märker jag. Men nu känner jag mig faktiskt frisk. Dock har jag skickat stafettpinnen vidare till familjen. Stella ligger hemma het som en kamin och maken har tappat all ork. Dumt virus det där. Jag speedjobbar lite nu, ska sen hem och ta hand om familjen för att senare i eftermiddag susa iväg mot Finland. Japp, för första gången ska jag stiga i land på finska fastlandet (Åland har jag varit på några gånger, men det räknas väl nästan inte?) och delta i en militärmusikfestival. Jag har packat klarinett, uniform och lite olika outfits. Med största sannolikhet blir det en usel blogghelg, men jag lovar att återkomma med rapport. Om jag överlever. Har bett min kontakt på apoteket att köpa ut stora mängder sjösjukepiller, vet ej om det är så kul att åka Finlandsfärja mitt i värsta höststormen?

4 kommentarer:

  1. Åhh Finland! Minns (eller minns ganska dåligt faktiskt...) kalasen med snapsar i dricksglasstorlek. Have fun och köp minst ett mumintroll!

    SvaraRadera
  2. kominken: snaps i dricksglas har jag också druckit. I sverige (studentorkester du vet). Ingen bra idé faktiskt. Ska självklart köpa mumintroll. Nåt du vill ha langat hem?

    SvaraRadera
  3. Åh, låter inte som någon jättehit med höststorm och färja... Hoppas pillren hjälper! Ät massor med gott i början av resan för säkerhets skull :-)

    SvaraRadera