onsdag 7 december 2011

fridas dag

Sara skriver om vad hon skulle göra om hon hade en dag bara för sig själv. Så jag började fundera på vad MIN dag skulle innehålla.

Jag skulle sova så länge jag ville, men det skulle inte bli så länge. Klockan åtta skulle jag nog masa mig upp ur sängen. Jag skulle sett till att kyl och skafferi var fullproppat med goda frukostgrejer, och så skulle jag äta en lång frukost samtidigt som jag läste tidningen. Gotlandslimpa med god ost, massor med te och nåt ägg skulle det få bli. Sen skulle jag nog ta tåget till Stockholm och strosa runt. På tåget skulle jag läsa en bra bok. Väl i Stockholm skulle jag gå in i alla affärer jag kände för och äta en god lunch. Eftersom min dag inte bara är min, utan också ovanligt lång skulle jag hinna med ett pass på längdskidorna, innan det blev mörkt. Typ 3 mil skulle jag pinna iväg i ett perfekt preparerat spår utan för mycket backar. Sen skulle jag duscha och basta innan jag intar en god hämtmiddag (kanske indiskt?) i soffan. Resten av kvällen skulle jag sträck-kolla på Glee som jag har två säsonger av på DVD. Därefter skulle jag krypa ner i sängen med en god bok och läsa tills ögonen föll ihop.

Vad skulle ni göra på en helt egen dag?

3 kommentarer:

  1. Och om vi hade vår dag samtidigt i Stockholm kunde vi luncha :)

    SvaraRadera
  2. låter som en mycket bra dag!! Gillar att den är lite extra lång också!

    SvaraRadera
  3. sara: ja!!

    Libby: eller hur!?!?

    SvaraRadera