fredag 13 januari 2012

dagens träning

Brukar ju utnyttja min friskvårdstimme åt lunchträning. Men i dag tog jag den på morgonen. Blir ju ändå helsvettig av att cykla med barnen till dagmamman, så jag tog på mig jympakläderna direkt på morgonen och fortsatte till gymmet efter lämningen. 10 minuter på crosstrainern med en omgång tabata-intervaller i mitten och därefter 40 min styrka med fokus på rygg, mage och bröst. Rumpan är fortfarande mör sen i tisdags, så den fick vila. Nästa gång ska jag nog lägga in lite mer kondition, minst 20 minuter, gärna med intervaller. Allt för att öka intensiteten och förbränningen. Jag vill ju få muskler och så, men just nu ligger fokus på att bränna lite av det fett jag samlat på mig under hösten/julen.

Nu väntar en utmaning: 3x födelsedagsfika på jobbet. Jag tänkte ta kaffe och banan. Veckans sötsaksintag vill jag lämna till helgen.

3 kommentarer:

  1. Ska erkligen prova tabataintervaller ngn gång. :-) Nästa vecka får det blir.

    SvaraRadera
  2. Suzan: älskar fredagsträning!

    mia: gör´t!

    SvaraRadera