torsdag 19 januari 2012

gårdagens pass

Sitter här som en död sill framför morgon-Bollibompa. Jag och barnen har lite sovmorgon, för jag ska i väg och besiktiga bilen strax. Mycket skönt med en lugnare morgon än vanligt, för jag är helt slut i kroppen. Gissar att det har nåt att göra med detta tabata-pass som jag körde i går kväll (japp, tricket fungerade):

  • Djupa knäböj med kick
  • Plankan
  • Kettlebells-swing
  • Rumplyft
  • Kettlebell: ligg på rygg, dra kb över huvudet
  • Step up på pall
  • Kettlebell: drag mot axel
  • Crunches
  • Utfall
  • Fällkniven
Inte RIKTIGT lika jobbigt som förra veckans, men som sagt, det känns i kroppen i dag. Så det är bara att kopiera nu JoHo!

3 kommentarer:

  1. Definiera rumplyft - omvända crunches?
    Fällkniven? En av de magövningar jag efterlyste på Twitter häromdagen?

    SvaraRadera
  2. mia: hmm, ska försöka förklara:

    rumplyft: ligg på rygg, tryck upp bäckenet så högt du kan. tränar rumpa och baksida lår. fötterna på marken: mindre jobbigt, fötterna på pall: mer jobbigt.

    Fällkniven: japp, den som du blev tipsad om

    SvaraRadera
  3. Återigen är jag impad av dina träningar! Så intensiva! Du är superstark!!

    SvaraRadera