söndag 22 januari 2012

hemmagym

I dag har jag som sagt hängt i pulkabacken i tre timmar. Men barnen är ju rätt stora nu och får dra sin Snowracer själv upp för backen, så jag fick inte så mycket träning. Blötsnön som täcker stan gjorde att jag inte fick lust att transportera mig så långt bort från hemmet heller. Så jag och grannen gick till deras källargym. Det var riktigt välutrustat så vi värmde upp på crosstrainer och cykel, körde en omgång tabataintervaller på vardera. Sen styrketränade vi nästan en timme. Det fanns vikter och hantlar och lite bänkar och jag hade med mina kettlebells, så vi fick ihop en fin helkroppsträning. Skönt. Nu väntar en god middag!

7 kommentarer:

  1. Jag som gråtit krokodiltårar idag för att förgäves försökt få med mig C till pulkabacken! Orättvist! :-)

    SvaraRadera
  2. tina: oh no! ring ALLTID oss vid pulklasug, vi åker så fort det finns lite, lite vitt på marken!

    SvaraRadera
  3. Snön är riktigt efterlängtad just nu.
    Gött med träning!

    SvaraRadera
  4. Jag tränade igår men hoppar idag. Har ont i halsen och det känns dumt att utmana ödet..

    SvaraRadera
  5. mia: ja, tänk om det finns lite skidspår snart!

    MissUD: oh no, ont i halsen, inte bra! krya på dig.

    SvaraRadera
  6. Hemmaträning är guld! Bra pass du fick till!

    SvaraRadera
  7. Karin: ja, himla skönt att göra tex när barnen sover!

    SvaraRadera