söndag 15 januari 2012

intervaller är grejen!

Eftersom mitt knä är lite skakigt just nu funkar inte löpning så bra. Så dagens konditionsträning fick bli innomhus, på gymmet. Tyvärr brukar jag dö uttråkningsdöden av gymmets konditionsmaskiner. Men i dag körde jag intervaller, och då gick det mycket fortare. Jag körde tabata-upplägget, med 20 sek hårt arbete, 10 sek vila, upprepa åtta gånger. På crosstrainern körde jag tre sådana set och sen två i roddmaskinen. Rodd-intervallerna var GRYMT jobbiga. Sen körde jag lite blandad styrka i 40 min innan jag hoppade in i duschen och bastun. Skönt!

2 kommentarer:

  1. Åh. jag vill OCKSÅ svettas på gymmet när jag läser det här!

    måste se till att planera in det framöver!

    SvaraRadera
  2. JoHo: kräver lite mer planering än hemma-träning, men det är så skönt att komma iväg!

    SvaraRadera