fredag 20 januari 2012

yoga?

I morse öppnade sig en möjlighet för morgonträning. Fick ett ryck och provade PowerYoga. Jag har testat det några gånger för länge sen, men inte riktigt blivit fast. Jag är en stel tjej som gillar fart och fläkt. Typ. Det där med att jag är stel kan man ju se som en indikation på att jag borde hålla på med yoga. Så jag gav det ytterligare en chans i dag.

Najs med morgonens yoga:

  • Lugn och skön stämning
  • Nyttigt att sträcka ut stela muskler
  • Bastun efteråt

Mindre najs med morgonens yoga:
  • För kallt i lokalen som hade ventilationen på max
  • Jag hörde knappt vad instruktören sa (ventilationen på max ni vet)
  • Pga mkt stel kunde jag inte riktigt utföra alla övningar och kände mig bara rätt värdelös
 Jämt skägg mellan positivt och negativt som ni ser. Och då kanske man egentligen inte ska räkna in bastandet, det gjorde jag på egen hand efteråt. Så jag tror inte att jag kommer köra den här yogan nån mer gång. Jag tror fortfarande att yoga kan vara bra för mig, men då ska jag ge det en ärlig chans, på ett riktigt yoga-ställe, i en liten grupp med en instruktör som kan ge mycket coach och stöd, för det känner jag att jag behöver. Tror jag kör vidare på min andra träning, och lägger in nåt pilatespass då och då, som mitt gym också har och som jag upplevde "enklare".

3 kommentarer:

  1. Jag är lite nojig när det gäller yoga på gym just av den anledningen att jag tycker att yoga ska följas av en nära insstrutkör som ser just dig och din kropp och kan följa din utveckling. Så jag röstar för att du, om du vill fortsätta med yoga, anmäler dig till en riktig nybörjarkurs på ett bra yogaplejs.
    För mig är yoga da shit, men det behöver inte vara det för alla. Det gäller att hitta sin grej oavsett vad det handlar om. Men ändå - lycka tilL!

    SvaraRadera
  2. Yogamamma: ja, nån gång ska jag ge yogan en ärlig chans, på ett riktigt ställe. Just nu klarar jag dock inte av mer än en fast inbokad grej i veckan, och då har jag min orkester. Men EN DAG!

    SvaraRadera
  3. Lite sugen på att testa, skulle vara ett bra komplement till löpningen... när den väl kommer igång igen!

    SvaraRadera