fredag 13 april 2012

men trött jag blir

Kommer till jobbet taggad som attan för att ta tag i att korrekturläsa en grej som min student LOVAT skicka senast i går kväll (nej, jag läser inte jobbmailen hemma) och så har han inte skickat nåt. Det är en rapport som snart, mycket snart ska vara inskickad, och jag har inte ens fått sett en enda version. Jag är ju handledare och därför ytterst ansvarig. Jag misstänker att han är perfektionist och inte vill lämna ifrån sig nåt som han inte är helt nöjd med, men det går så långsamt och snart är tiden ute. Jag har inte riktigt koll på hur han skriver, och i värsta fall är det uruselt och behöver mycket bearbetning. Vi har bokat ett möte i eftermiddag för att gå igenom det han skrivit so far, men jag måste ju läsa det innan, eller hur?

Åh, frustrationen!

Update: nu fick jag ett dokument från honom! Innehållandes EN sida! Inte ens det jag har bett honom att börja skriva för flera månader sen har han skrivit!!

15 kommentarer:

  1. Ring honom om säg att du måste boka om tiden eftersom han inte skickat in i tid.

    SvaraRadera
  2. Anna: det är ju hans problem i slutändan, men jag blir så himla frustrerad!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är frustrerad!

    SvaraRadera
  4. Dags för rejäl spark i baken på den där studenten! Hota med att han kanske inte kan bli godkänd i tid!

    SvaraRadera
  5. Dags för rejäl spark i baken på den där studenten! Hota med att han kanske inte kan bli godkänd i tid!

    SvaraRadera
  6. Misstänker att inga polerade äpplen i världen råder bot på den frustrationen.

    SvaraRadera
  7. Men vad fan....nu sitter jag här och blir förbannad på den där j###a studenten.....hälsa honom det...halva Sverige är uppretat!

    SvaraRadera
  8. Hade liknande problem m en student. När väl texten kom var den usel och jag började en massiv redigering tills jag kom fram till att det faktiskt inte alls var min uppgift att skriva om. Stötta och kommentera, ja, men inte ansvara för slutprodukten.

    Jag tog upp det m studierektorn och hon blev knappt godkänd i slutändan.

    SvaraRadera
  9. Men SUCK!! Orka! Hoppas att han akärper till sig!

    SvaraRadera
  10. gaaaah!
    hejja dig i alla fall, lyllo den som får dig som handledare!

    SvaraRadera
  11. Tror inte på perfektionism i det här läget. Slapphet!!

    SvaraRadera
  12. Tror inte på perfektionism i det här läget. Slapphet!!

    SvaraRadera
  13. Men nej! Vad menar du? Så himla slappt!

    SvaraRadera
  14. Fy, vad dåligt! Borde ju skämmas.Jag fattar inte att det är så många som tror att en examen inte ska behöva innebära någon ansträngning. Många verkar vara vilja ligga och pilla sig i naveln...

    SvaraRadera
  15. Illa! Förstår att du blir frustrerad!! Hoppas ni har det fint i Gbg!!

    SvaraRadera