lördag 28 april 2012


Och så några frågor från Queenstreet också!


1. Vilken är din guilty pleasure?
Smågodis! Och filmer/tv-serier att gråta till, helst om kärlek.
2. Om du bara fick äta en maträtt resten av livet, vilken skulle det bli?
För att det är gott: mackor. För bästa näring: kött med massa grönsaker till.
3. Vilket är ditt första barndomsminne?
Jag tror det var när vi fick nya grannar när jag var tre år. Jag var så lycklig för det var en barnfamilj!
4. Favorit-TV-serie genom tiderna?
Twin Peaks!
5. Vilken trend kommer du aldrig bära igen?
Man ska aldrig säga aldrig men stentvättade jeans med pastelldetaljer och matchande jeansjacka var väl inte så hett. Fast det kanske inte var en trend?
6. Om du fick en valfri talang, vilken skulle det vara?
Supersmart vore väl inte så dumt?
7. Samlar du på något, i så fall vad?
Jag är inte direkt nån samlare. Men jag har rätt många skor, så vissa skulle kanske anse att jag samlar på skor.
8. Vilken känd person vill du ha som gäst på nästa stora middag hemma?
Jonas och Mark (man får väl säga två om de är ett par) vore ju skitkul!
9. Vem är din förebild?
Jag har aldrig tänkt på att jag har en förebild. Borde väl säga nån kvinnlig forskare, typ...
10. Konstigaste mat du ätit?
Jag kommer inte på nåt jättekonstigt. Har inte ens ätit lammskalle, trots att mina föräldrar är Gotlänningar. När jag gick på dagis och berättade att min favoriträtt var kroppkakor med kalvdans till dessert tyckte mina kompisar att jag var konstig.
11. Vad gör vi om/när vi ses du och jag?
Jag kommer till London och du visar mig runt till alla dina favvoställen där!

Egentligen ska jag skicka vidare nu, men jag lämnar det upp till alla som vill att svara!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt!

    Är du uppvuxen på Gotland?

    Och du jag lovar att du kommer att ha stentvättslooken någon gång i framtiden ;-)

    SvaraRadera
  2. Lammskalle låter inte så ... mumsigt om man säger så.

    SvaraRadera
  3. Fia: tyvärr inte, mina föräldrar flyttade till Västerås (av alla ställen) innan jag föddes...

    Miss UD: nej inte direkt...

    SvaraRadera
  4. Så du är uppväxt i Västerås? Hängt på Pluto mycket? ;)
    Twin Peaks ja - härliga tider. Laura Palmer. Åh den skulle man kanske våga sig på igen!

    SvaraRadera