tisdag 24 april 2012

recension Nike Free 3.0

Jag har ju köpt ett par nya, snajdiga, sportiga skor. Ett par Nike Free 3.0. Jag köpte dem främst för att de är snygga, att ha till vardags. Men det är ju ett par löpardojor, så jag tänkte att jag skulle testa att springa i dem. Så igår snörde jag på mig dem och stack ut. Det här är ett par extremt lättviktiga skor, som sitter mycket tajt runt foten (tänk mockasin, typ). Hemskt sköna. Jag skuttade iväg som en gasell, och det är verkligen underbart med lätta skor. MEN. Mina fötter sväller rätt mycket när jag springer, och efter några kilometrar satt skorna obekvämt tajt och fötterna började domna. Mina fötter och tår domnar väldigt fort när jag springer, går, åker skidor, cyklar, osv. Inte så skönt. Jag måste alltid ha lite för stora skor, och inte snöra dem hårt. Vilket inte går med Nike Free, eftersom de smiter åt från början och man inte kan reglera det så mycket med snörningen. Så det här var verkligen ingen löpsko för mig. Men för er som gillar tajta, lätta skor så kan de säkert vara värda att prova!


9 kommentarer:

  1. Vänta nu... du har ju hur många snygga par skor som helst! Det har jag minsann sett!

    SvaraRadera
  2. Fia: men man kan alltid köpa fler ;-)

    SvaraRadera
  3. Bra tips. Jag misstänker att jag behöver så smala skor som det bara går för att det inte ska glappa. Skitsnygga!


    /Anna

    SvaraRadera
  4. Anna: då kan de nog passa dig finfint!

    SvaraRadera
  5. Läckra som attan är de! Men som löparsko skulle de inte funka på mig heller tror jag, foten sväller ju trots allt lite när man springer en sväng!

    SvaraRadera
  6. Libby: men de är fina och hemskt sköna att tassa runt i på jobbet!

    SvaraRadera
  7. Gillar också designen, men behöver mer 'stöd' när jag springer... men som sagt, mycket snygga är de!

    SvaraRadera
  8. Men räknas inte de som barfotaskor? Då måste man vara jätteförsiktig och bara ta kort sträckor i taget för att vänja foten. Jag har tänkt skaffa mig såna.

    SvaraRadera
  9. JoHo: fast de funkar bra som "fritidsskor"!

    Birgitta: jo, kanske... men jag tror ändå inte de funkar för mig, ffa pga de sitter så tajt.

    SvaraRadera