torsdag 31 maj 2012

i fall nån undrar

Hur gick det egentligen med funderingarna?

Behöver jag inte några nya par shorts till sommaren? Kanske. Men de på bilden satt verkligen apfult på mig, så jag ska inventera garderoben först.
Varför äger jag typ inga sommarklänningar? Himla konstigt alltså. Men nu har jag skaffat kaninklänningen i alla fall.
Kan jag bära upp en shortsdress? Tänka sig att det kunde jag. Hittade den randiga för 99kr på H&M och den funkar till sommarens stug- och strandhäng.
När ska jag hinna ner på stan för att kolla utbudet? Jag smet en kortis i tisdags efter jobbet.
Ska jag riva av Saras träningspass i kväll? Har ännu inte hänt. Till helgen kanske? I kväll ska jag repa hela kvällen, så det blir max transportcykling (om det inte börjar regna).
Undrar hur lång tid det tar? Det undrar jag fortfarande.
Vågar/vill/hinner jag gå skrivarkurs i höst? Ja, det tror jag. Har dock inte anmält mig än. Jag kan ju inte skriva skönlitteratur. Men är fasansfullt sugen på det. Som alla andra, typ. Patetiskt?

7 kommentarer:

  1. Jo, jag vet att den finns i naturell, men den gick tyvärr inte hem. Inte just nu när hon är så pass kräsen. INGET är speciellt gott för tösabietn, men det vänder snart.

    Ang mandelmjöl. Gör ditt eget. Släng ner en påse mandel i mixern och mixa. Hälften så dyrt =)

    SvaraRadera
  2. i min lilla värld: men en sockrad Skyr då och då kanske är bättre än inget? Får kanske köpa mig en mixer, för med bara stavmixer är det så jobbigt att göra mjöl...

    SvaraRadera
  3. Den sista: inte alls! Klart du ska! Då kan du få korrekturläsa den bok jag skrev 2005 som ligger i min byrålåda!

    SvaraRadera
  4. utmärkt, du betar av funderingar bit för bit!! och nej, det är inte patetiskt, det är ju roligt att skriva!

    SvaraRadera
  5. Spännande att gå på skrivarkurs!

    SvaraRadera
  6. Spader: ja, jag ska!

    Fia: okidoki!

    Libby: ja, man måste ju prova ialla fall..

    Missmatch: måste ju ha en alternativ karriär när forskargrejset skiter sig ;-)

    SvaraRadera