torsdag 7 juni 2012

prokrastinering

Jaha, nu har jag städat lägenheten, cyklat 32 km, duschat, och ätit en smoothie. Men inte lagt upp de där byxorna jag tänkte ha på morgondagens disputationsfest. Jag är helt urusel på att sy, och äger inte ens en symaskin. Funderar på dubbelhäftande tejp eller kanske säkerhetsnålar. När man är pygme tycker jag man automatiskt borde få överjordiska sy-skills för att kunna sy om alla kläder som inte passar. Det hände dock inte mig. Så jag får hanka mig fram på mamma, skräddare och trekvartsbyxor (som blir hellånga på mig). Suck.

4 kommentarer:

  1. C y k l a t 32 km? Are you out of your mind??!!!! Säg nu inte att du gör det VARJE DAG! Okej?!

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där byxproblemet. Hatar själv att sy och drar mig vansinnigt för att lägga upp benen. Jag har förvisso en symaskin, men vad hjälper det??Hur jag än gör blir det ojämnt, eller så drar sig tyget så sömmen "bullar" sig...och nervsammanbrottet kommer som ett brev på posten.

    Tycker vi korta borde få något form att bidrag, så man kan få gå till sömmerska i stället. Bätrte för husfriden ;)

    SvaraRadera
  3. Det finns något som jag tror kallas pressband. Det är tunna, tunna remsor som man pressar fast under fållen. (levereras med ett papper emellan som man tar bort) Är det väldigt tunt och sladdrigt tyg kan fållen bli lite stel annars funkar det jättebra. Är det finbyxor kanske man inte vill ha en symaskinssöm runtom heller...
    Kram mams

    SvaraRadera
  4. Fia: verkligen inte varje dag, det här var ett hårt träningspass!

    Malin: nervsammanbrott it is!!

    mams: det var ett par tunna fladdriga byxor, så det slutade med att jag sydde upp dem för hand. Funkade.

    SvaraRadera