tisdag 3 juli 2012

morgonpromenaderna och den arga fågeln

Morgonpromenader ska bli min semestergrej i år har jag tänkt. Två morgnar har jag nu skuttat ur sängen i arla morgon (eller ja, kl 8, längre än så kan jag inte sova) och knatat runt byn. Knappt 5km, ganska lagom innan frukost. Fast på ett ställe måste jag springa. Där bor nämligen en mycket arg fågel. Den flyger och skriker och gör dykningar mot en. Misstänker att den har ungar i närheten. Eftersom jag inte lyckas övertyga den om att jag är vänligt sinnad så rusar jag förbi den. Har inte lust att få näbbformade hål i huvudet. Ingen lust alls.

Nån dag ska jag ta mtb:n och köra en sväng i skogen. Björnskogen. Om jag törs. Något säger mig att närkontakt med en björn är LITE läskigare ön en argsint fågel.

Med vänlig hälsning,
Stadstjej_77

5 kommentarer:

  1. Fåglar ÄR läskiga. Jag blev attackerad av en galen fiskmås häromveckan. Det skrek, störtdök mot mitt huvud och hade mord i blicken- jag lovar!

    Sätt en så'n där kartong-flärp som knäpper på ekrarna (som alla coola hade på mellanstadiet) så skrämmer du nog iväg björnen. Klart du ska ut och cykla!

    SvaraRadera
  2. Kartong-flärp får det bli!

    SvaraRadera
  3. Vad är det för fågel? Nyfiken på vilken sort som är hysterisk när du kommer!

    SvaraRadera
  4. Kartong flärp, supersmart!

    SvaraRadera
  5. Fliselin: större än småfågel, mindre än mås. Svart och vit. Tärna?

    Joho: måste testas!

    SvaraRadera