tisdag 21 augusti 2012

dagens träningsinlägg

I går körde jag en cykelrunda med Mellanbarnet. Hon hävdade att hon var i dålig form, och att jag skulle få dra. Det blev precis tvärtemot. Jag hade slitna ben och dåligt flås och först på raksträcka i medvind bakom henne kände jag nån sorts flyt. Dock: nästan 5 mil på cykel! I solig sommarkväll!

I dag har jag och Anna varit på planeringsträff med vår PT. Japp, i höst blir det 5 ggr med personlig tränare. Vi ska börja med konditions- och styrketest och sen ska hon lägga upp ett bra träningsprogram för oss. Vi vill bli snyggare och starkare och träna mer strukturerat. Mycket peppad!

I kväll blir det dock gymmet utan PT. Tänkte köra överkropp (de stackars cykelbenen måste få vila). Så har du någon grym överkroppsövning som jag borde testa (mitt gym har kettlebells, TRX, handlar, alla sorts maskiner, osv) så hojta hitåt!

3 kommentarer:

  1. Du kan väl köra de där Chinsen kombinerat med halva burpees/armhävningar som Lofsan visade häromdagen?

    :P

    Det kanske kan vara ett konkret mål fö..

    SvaraRadera
  2. Vilket gym ska ni köra på med er PT? Nyfiken ;-)
    Har själv funderat i de banorna. För en nytändning med träningen och för att hitta nya övningar och träningsformer. Lycka till! Ser fram emot att läsa om era framsteg.

    SvaraRadera
  3. Anna: haha! men jag körde några assisterade chins och det kändes bättre än sist. Nästa gång behöver jag nog bara 26 kg hjälp...

    Anonym: det är vårt "hemgym" Campus1477 som börjat med PT, så vi ska prova henne. Lovar löpande rapporter!

    SvaraRadera