tisdag 29 januari 2013

dagens träning

Ännu en extremt lat vab-dag. Jag skulle ju kunnat få massa gjort, men jag ville bara ligga i soffan och mysa med min sjukling. Så det gjorde jag. Och så gick vi till närmsta lunchresturang och åt lunch. Men när vi hämtat hem den friska systern kände jag att det var dags för lite träning. Så det fick bli ett hemmapass medan barnen lekte. Först ett bålträningsprogram jag hittade på en triathlon-site. Jag är ju långt från någon triathlet, men bålträning behöver ju alla. Därefter körde jag lite olika benövningar i tabata-form. Trettio minuter senare var jag hyfsat nöjd och kunde sätta igång med kvällens matlagning.

6 kommentarer:

  1. Nyfiken som jag är, vart gick ni?

    SvaraRadera
  2. Åh, det är mysigt att få mysa med bara en ibland. Bra val <3

    SvaraRadera
  3. tina: Arom. Senapsströmming och potatismos, gott, och stora portioner. jag och stella delade och okade ändå inte äta upp..

    I will not: supermysigt!

    SvaraRadera
  4. Frida: Aha, där har jag aldrig varit! På Drottningens deli som ligger vid oss kan man köpa jättemackor, rätt goda om jag inte missminner mig. Papa Smajko gillar jag inte och så saknar jag lunchsushin på Ayakos. Fast helt av allt så skulle jag vilja ha en en trevlig liten indier eller thai här i våra kvarter. Det vore fint.

    SvaraRadera
  5. tina: det var väl ingen värdsahöjdare, men om man är sugen på klassisk husman kan det vara värt ett besök. Mycket trevlig personal också. Drottningens Deli hade jag helt glömt bort, ett tag var vi typ stammisar där. Håller med om att det vore fint med en indier! Pappa Zmajko hade inte ens lunch!

    SvaraRadera
  6. Frida: Den där Zmajko alltså, fattar han inte att matklockan ringer mitt på dan? Tokigt!

    SvaraRadera