fredag 1 februari 2013

kolla kolla hejja mig!



Inga sötsaker i januari! Ja, jag vet, jag började den andra, men herregud vem kan vara gottefri på nyårsdagen? Men i övrigt: inget godis, inget fika, ingen glass på 30 dagar! Och det har faktiskt gått bra! Mina energi-Colting-bollar (nötter, torkad frukt, kakao, kaffe, cocos) har räddat mig många gånger. Och ingen har faktiskt tjatat på mig, utan accepterat när jag tackat nej. Här på jobbet är vi tre stycken som kämpar på, det är ju lättare när man är ett gäng. Och så blir det ju lättare med tiden. Inte för att sötsuget är helt borta, det kan jag inte säga...

Så, nu är det februari. Och jag tänker faktiskt fortsätta! Det är fortfarande en hel del kläder i garderoben som sitter obra på, så varför inte fortsätta på den här vägen? Jag tror det blir ett planerat avbrott nån dag i februari, för en semmelälskare måste ju få åtminstone EN semla. Men inget mer. Smågodis (som är min stora last) får vänta lite till. Just nu räknar jag dessutom kalorier, då blir det så himla uppenbart att godis och kakor ju är HELT FEL. Så jag fortsätter. Hejja mig!

8 kommentarer:

  1. heja dej! jag har också skippat godis i år, känns mäkta skönt att avsockra sig :)

    SvaraRadera
  2. Heja heja - jag kör också på!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat. Det bästa är att om man sedan någon gång gör ett undantag (efter längre sockerpaus) mår man urdåligt. Pulshöjning, värme mm. Mycket bra i avskräckande syfte.

    Heja heja!

    SvaraRadera
  4. jätteheja! och jätteheja mig själv som är på samma linje (fast jag har fuskat lite lite varje lördag) men framförallt så köpte jag idag färska blåbär och minimorötter att dämpa stressen med!

    SvaraRadera