onsdag 20 februari 2013

perfekt?


De flesta dagarna på året cyklar jag och använder ryggsäck eller cykelväska. Släpar matlådor och träningskläder och känner mig rätt trist. Samtidigt går jag runt och drömmer om den perfekta väskan. Inte för stor (och tung) men inte heller så liten att inget får plats. Att den ska vara i skinn är redan bestämt. Färgen får nog inte vara för ljus, då blir den bara smutsig. Och så måste den ha lång rem, så att man kan hänga den över kroppen. Pallar inte med en väska som måste hållas i handen/över armen.

Men jag hittar aldrig någon. Inte ens bland de överjordiskt dyra märkesväskorna har jag någon älskling. Jag har såklart väskor hemma, men när jag ska ut på stan står jag alltid där och känner att ingen av dem jag har är perfekt, uppfyller alla krav.

I dag hittade jag den här. Kan den vara perfekt?



Alltså, den här perfekta väskan ska inte vara en cykla-till-jobbet-väska, utan en gå-på-stan/gå-på-resturang/vara-snygg-och-bekväm-väska


Vilken är den perfekta väskan enligt dig?

8 kommentarer:

  1. Jag cyklar också alltid till jobbet i ur och skur, tidigare med rygga men för fyra år sedan köpte jag en Cambridge Satchel Company väska (största modellen av batchel) med axelrem och handtag i brunt läder (kallas vinatge på hemsidan). Nu har jag den både som cykelväska, datorväska och gå-på-stan-väska, med andra ord den perfekta väskan enligt mig! Och den blir bara snyggare med åren.https://www.cambridgesatchel.co.uk/buy/the-batchel/

    SvaraRadera
  2. Å, jag letar också efter den perfekta väskan! Den som rymmer just matlåda, plånbok, allt smått och kanske nån pocketbok. Utan att vara för tung eller stor. Och måste ha lång rem. Känns som jag har skannat hela nätet utan att hitta den. Jag vill helst ha en svart, men den här du har hittat var verkligen jättesnygg! Köp du och så kan du berätta sen hur bra den var ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har en Marc By Marc Jacobs Hillier Hobo. Har den till allt...lagom "påsig". Men skulle även vilka ha en Mulberry Anthony Messenger...

    SvaraRadera
  4. Alltså det finns nog en perfekt väska per säsong ;). Annars återkommer jag till min stora Marc (har glömt vad modellen heter... Natasha kanske...)perfa att knöla ner saker i och hänger bra över kroppen , stor men inte alltför stor. Väskan på bild såg finfin ut också!

    SvaraRadera
  5. Måste bara tillägga att jag inte har kunnat kommentera på din blogg på ap-länge, men nu gick det ju fint så det får bli 2 kommentarer :)!

    SvaraRadera
  6. Åh! Jag älskar min skinnväska där det går ner både dator och matlåda (om man knör) men som även funkar på stan... hittar inte just min modell längre, men den är köpt här: http://www.tuscanyleather.it/en/leather-shoulder-bags/penelope-lady-leather-bag-p-909.html

    Kompletterar dock med liten ryggsäck när jag ska ha med träningskläder... :)

    SvaraRadera
  7. Fin! Minna lottar ut en så ser bra lik ut, fast liksom med en mer använd look, här; http://minnatannerfalk.com/2013/02/14/tavling-vinn-valfri-campomaggi-vaska/

    SvaraRadera
  8. Elisabeth: den är fin!

    I will not: jag ska fundera på saken, lovar att återrapportera!

    mia: jag har tyvärr inte fastnat för MBMJ...

    tingeling: du är ju väskgurun! och himla konstigt att du inte kan kommentera!

    JoHo: där såg det ut att finnas finfina väskor, får spana lite!

    liten: jag har sett och tävlat!

    SvaraRadera