onsdag 17 april 2013

nya utmaningar

Nu har jag harvat på i gymmet (och lite hemmastyrka) som främsta träning de senaste månaderna. Dags för lite förändring alltså (både min kropp och mitt psyke behöver förändring då och då). Som ni märkt har jag smugit i gång med lite löpning, så länge mitt knä håller är det ju en superb träningsform. Jag tänker inte satsa på något lopp eller några bra tider, men jag är sugen på att kunna springa 10-15 km, gärna i terräng. Kanske måste jag rent av köpa ett par nya skor då? Terrängskor...

De här verkar ju inte helt fel...

Men lite styrka är ju inte heller fel. Så i morse var jag på ett kettlebells-pass. Jag kör ju lite kb hemma, så det är kul att få inspiration. Och så kanske jag behöver lite pepp från en instruktör och/eller PT, för att ta ut mig det där lilla extra?
Därför har jag även bokat in ett spinningpass på fredag. För att bli peppad av en bra instruktör, och för att börja vänja kroppen vid cykelträning. För snart startar landsvägscykelsäsongen. Jag vet att vissa redan har börjat, men jag är ju en vackertvädercyklist som gärna vill ha det lite varmare, och gärna avgrusade vägar (jag är nämligen så dålig på att laga punktering...).

Ja, lite så tänker jag mig min träning framöver! Med förhoppningsvis goda resultat på kropp och hälsa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar