onsdag 19 juni 2013

hårolja, not for me

Var och kittade upp mig inför sommaren på Body Shop för ett tag sedan. Handlade så mycket att jag fick en produkt gratis. Hårolja. Som man skulle ha i innan balsam och sen skölja ur. Tänkte att det är väl säkert bra för mitt superblonderade, torra hår. Och så luktar den kokos. Jag älskar kokos!

Men herregud! I morse vaknade jag och såg ut som ett miffo. Så flottig har jag aldrig i hela mitt liv sett ut i håret. Jag har ju som jag sa torrt hår och kände mig helt chockad. Nope, hårolja är inte för mig. Men kanske kan man använda den till kroppen? Kokos luktar ju gott.

5 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att hårolja kan vara lite knepigt i kortare hår. Jag använder typ en yttepyttedroppe utsmetat i handfaltorna i mina risiga toppar i mitt ganska långa hår, och även då kan det vara en svår balansgång. Men jag säger, kör den på torra sommarben, eller på fossingarna med ett par strumpor ovanpå innan läggdags. Det lär ju funka minst lika bra. Samt: mmmm, kokos.

    SvaraRadera
  2. Men konstigt att den ska i innan balsam. Jag har en sort som man har i vått, tvättat hår. Blir inte ett dugg flottigt, känns tvärtom mycket snällt mot håret.

    SvaraRadera
  3. Katta: jag får pröva mig fram. Annars: på benen!!

    Cecilia: jag får testa lite olika varianter!

    SvaraRadera
  4. Har provat både Moroccan och Lee Stafford (billigare), och båda funkar utmärkt.

    SvaraRadera
  5. Jag testade också någon typ av olja som gjorde mitt hår flottigare än flottigast. Sen provade jag en annan variant och den funkade hur bra som helst till mitt hår. Så är nog olika det där.

    SvaraRadera