onsdag 20 november 2013

irritationen

Jag avskyr att vänta på saker. Stå i kö, vänta på besked, inte ha kontroll. Jag vill ha kontroll över min tid.  Just nu väntar jag på en text som jag ska opponera på för min kurs. Sista inlämning var för över två timmar sen, men fortfarande finns det ingenstans man kan hitta de andras filer. Jag måste läsa och skriva den skriftliga opponeringen i kväll, för sen är mitt schema fullspäckat. Så himla irriterande att se minuterna rinna iväg. Och jag är är ingen nattmänniska som gillar att sitta uppe halva natten.

Dessutom: väntar på besked om praktikplats. Först skulle jag få svar i går. Nada. Mailade i morse. Nyss fick jag svar. Ett svar som sade att jag får besked i morgon. Över detta: nervös och irriterad.

Åh, denna ljuva väntan!

2 kommentarer:

  1. Oh, jag håller tummarna som tusan för praktikplatsen! Är det Vetenskapsradion som du hoppas på?

    SvaraRadera
  2. Akan-kakan: ja, det var det, men det blev avslag :(

    SvaraRadera