torsdag 19 december 2013

det rullar på

Snart är jag i mål och en skön julledighet väntar. Har gjort ett schema för vad som behövs göras varje dag, inklusive kvällarna. I går skulle jag göra vita chokladtryfflar, packa och slå in paket. Jag gjorde chokladtryfflarna. Pack och slå in paket gör man så bra under tidspress i sista sekund tänker jag. I kväll är det julmys med min orkester, så det får bli fredag kväll som blir "fixa-allt-kvällen". Lördag morgon åker jag och tjejerna upp till stugan, och då är det ju bra om packningen har skett i alla fall. Vi hoppas på snö och skidåkning, så jag måste minnas vad man packar för sådana aktiviteter. Underställ, fleece, skalplagg och så alla skidor och pjäxor. Något annat?

Jo, jag gjorde en bra grej till i går. Beställde hem julmaten på hemkörning. Den här gången testar vi MatHem. Bättre utbud än Coop. Så himla enkelt att bara lägga allt i varukorgen, betala och invänta leverans. Slippa köra kundvagnsrejset på Maxi och tröttna halvvägs och strunta i hälften av det man tänkt köpa pga orkar inte leta mer och vagnen blir så himla trögkörd när den är börjar bli full. Så himla nöjd över att maten kommer hem till oss på fredag kväll. Håll tummarna att allt får plats i bilen bara...

I dag: jobbar och lyssnar på julmusik. Inledde med ett morgonpass på gymmet. Det gym jag inte brukar hänga på. Det gym som bara har skräniga spännarkillar, dryga cross-fit människor och hårdrock i högtalarna. Oh, det här ska jag utveckla någon gång, för oj så många träningstyper det finns som jag irriterar mig på. Eller så ska jag ta en pepparkaka till och vara en snäll Frida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar