fredag 31 januari 2014

31. Den bästa fikan är ju som vi alla vet...

Fika alltså. Jag är ju inte den som är den när det kommer till godsaker. Man kan säga att jag älskar dem. Verkligen älskar. Älskar så mycket att jag lätt överdoserar. Och så mår jag lite illa efteråt. Så min bästa fika är den när jag är riktigt j***a sugen. Inte bara så där småsugen som man kan bli när man är uttråkad och en hemtenta måste bli klar, utan så där in i bängen sugen som man bara blir efter en hel dag i skidbacken. Man är helt slut i kroppen, lite frusen och SÅ FRUKTANSVÄRT FIKASUGEN.

Då. En kanelbulle. Eller drömtårta. Eller morotskaka. Eller den perfekta semlan (mycket kardemumma i bullen som är urgröpt och fylld med massor av mandelmassa som är uppblandad med bullinkråm och lite grädde, toppad med lagom mycket grädde).

Det är den bästa fikan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar