onsdag 26 februari 2014

stand up!


Förkylningen hindrar mig från att träna (men i morgon är jag nog helt frisk!), så då gäller det att passa på att få in så mycket vardagsmotion som möjligt i stället. Så nu har jag upptäckt det här med att stå och jobba. Och så blir ju allting mycket roligare med en app, eller hur? Därför har jag laddat ner en, där man mäter hur länge man står och vid dagens slut räknar den ut hur många extra kalorier man har bränt, och hur lång sträcka det motsvarar att springa. I går stod jag upp i drygt tre timmar på kontoret och enligt denna app brände jag då lika många kalorier som om jag hade joggat i 4,8 kilometer. Inte illa!

5 kommentarer:

  1. Jäklar, att det gör så mycket hade jag inte koll på. Jag ska helt klart skärpa mig, stod mycket mer förut.

    SvaraRadera
  2. Tänk att det ska vara så jäkla svårt att stå upp!? Jag står nån halvtimme om dagen nån dag ibland. Sen glömmer jag bort det.

    Vad heter appen?

    SvaraRadera
  3. I will not: StandUp! heter appen!

    SvaraRadera