söndag 27 april 2014

en lördag i Västerås och en gnällig söndag

I går jobbade maken och jag behövde enskild firma-råd, så jag och barnen drog till mina ekonom-föräldrar i Västerås. Förutom att lära mig om debit och kredit (eh, heter det så, bokföringsgrejer ni vet?) så fick vi besöka deras nya saluhall, cykla till vårloppis, fika i solen och äta grillmiddag på altanen. Najs, helt enkelt.


I dag sov alla länge, med surt humör som resultat (logiken i det?) och nu är jag och barnen i lekparken i centrum. Den är stor och alltid full med folk, aldrig någon vi känner. Jättetråkig ur ett mammaperspektiv alltså. Lägg till grälsjuka barn så förstår ni hur mysigt vi har det. Men barnen ville absolut åka dit, så här är vi. 

Har dock höga förhoppningar på eftermiddagen, då vi ska till vänner som har hus, studsmatta och altan. Borde kunna bli lyckat. 


Jag må se glad ut, men låt er inte förledas, jag hatar lekplatser. 

Här bredvid är målgången till ett 5k-lopp, och jag blir sugen på att springa, men det kommer inte bli av, för maken jobbar i kväll/natt. 

/Gnäll-Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar