torsdag 15 maj 2014

dagens frusna projektledarFrida



Skolveckan är avklarad och jag drar genast vidare till projektledarjobbet. I svarta, slappa kläder och en värmande sjal, för trots att det ser ut som om solen kanske värmer lite i dag så är det kallt i mitt kontorshörn. Nej, jag har inget rum, bara ett hörn. Utan värme, och utan fönster för den delen. Får luta mig ut mot nästa rum för att få en glimt av himlen.

Där, i mitt hörn, sitter jag i dag och skriver nyhetsbrev och annat göttigt. Med LiteKalabalik på handleden drömmer jag om sommararmbanden därifrån som just nu är på väg till min brevlåda. Älska nätshopping. Och älska Nike Air Max!

Japp, det var dagens svammel. I går var jag ute och sprang, och är därför förfärligt trött i benen. Hur jag har kunnat springa en halvmara känns som ett mysterium, i går var 5 kilometer fullt tillräckligt!

3 kommentarer:

  1. Alltså, hur kan man bara slänga på sig lite myskläder och en sjal och vara så snygg?!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med ovan. Och sjalen, den där sjalen...:) Var är den ifrån?

    SvaraRadera
  3. Välkommen till kontorslivet! Egna rum finns nog bara kvar bland höga chefer och inom den akademiska världen. :)
    Bra avis på skorna. Synd att man själv är född med mindre båtar till fötter.
    Kram

    SvaraRadera