måndag 16 juni 2014

ställen man kan sova på eller sista dagen på Island

Platser där jag somnade i går:

  • Hård plastbänk på valsafaribåt. Vi var på väg in mot hamnen, jag var trött, och kan inte vara inomhus på små båtar pga illamående. Därför satt jag helt själv ute i regnet, iförd typ skoteroverall (man fick låna för att inte frysa ihjäl). Somnade pga mkt trött. Personalen måste tyckt jag var helkonstig.
  • Buss till flygplatsen. Kanske lite normalare. Efter några dagar på Island har man sett så många lavafält att de inte är speciellt spännande längre.
  • På flyget. Överlägset bästa flyg-aktiviteten

Platser där jag hade mycket svårt att somna i går.
  • Min sköna säng hemma i Uppsala. Kan eventuellt ha något med punkterna ovan att göra. Eventuellt.

3 kommentarer:

  1. Haha, det är väl typiskt. Flyget och bussen iofs ok ställen att sova, men där på båten låter lite obekvämt. ;)

    Klurar på Svedbovallen på lör eller sön, tjoa till om ni vill hänka på i så fall (för ni åker upp nu va?).
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Omentjej: det var obekvämt, men också tråkigt, så att sova var det bästa jag kunde göra. Satt rätt upp och ned och bara sov.

    SvaraRadera
  3. Rätt gjort. Idag på ett seminarium om sömn lärde jag mig att vi egentligen är gjorda för att sova typ... jämt. När vi inte har nåt viktigare för oss. Viktigt som i leta föda, försvara oss eller föröka oss.

    Så du gjorde rätt i att sova där på båten :)

    Och Island. ser fantastiskt ut, jag behöver åka dit igen känner jag!

    SvaraRadera