onsdag 12 november 2014

12. hepp! Dagens filmtips.

Man kunde ju tro att den svåraste rubriken var avklarad i och med den där tecknade hunden. Men så kommer den här. Film. Jag ser typ aldrig på film. Prioriterar det liksom aldrig. Plus att jag är kvällstrött och barnen kvällspigga, så några 2,5 timmar (som jag förstått att dagens filmer är) efter barnens läggdags finns typ aldrig för mig. Minns nog inte vilken film jag såg sist. Jo! Det var nog Kalle och chokladfabriken, som vi såg hela familjen. Det var min bästa bok när jag var liten, och jag älskar även filmen med Johnny Depp. Till min stora glädje finns den på Netflix OCH barnen gillar. Så det får bli mitt tips. Kalle och chokladfabriken med Johnny Depp som den fabulösa Willy Wonka.


OBS! Versionen med Gene Wilder som chokladfabrikören är kanske inte lika snyggt gjord. Men jag älskade den med. Ja, jag är en hardcore chokladfabriksälskare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar