söndag 2 november 2014

2. fem saker jag tänkt på i dag

Dag två i Onekligens Novemberutmaning. Sådant jag tänkt på i dag.

1. Att höstlovet har gått väldigt fort. Ingen i familjen kände sig redo att åka hem från Hälsingland i dag. Men vi var tvungna. Jobb och skola och sånt ni vet.

2. Vad vi ska äta i veckan. När maken var ute och sprang gjorde jag veckomeny. Vi ska äta rödbetsbiffar, fiskpaj, trebönsmasala (från den där himla bra kokboken som jag ännu inte har, fick tjuvkika i en komps exemplar), ärtsoppa och pannkakor, hemgjord smörgåstårta samt grekisk köttgryta. Blir en mumsig vecka som avslutas med min födelsedag (därav den festliga maten där i slutet).

3. Att jag blir väldigt less på att vara förkyld. Hostar och snorar men mår inte jättedåligt. Men kanske för dåligt för att träna? I dag tog jag i alla fall en lugn promenad, måste ju få röra på mig.

4. Så himla trött man blir om man vaknar kl 05 och inte kan somna om. Förvisso blir morgonfrallorna ordentligt gräddade i god tid innan resten vaknar, och man hinner även läsa rätt mycket, men framåt eftermiddagen kan man bli så trött att man måste ta en lur.

5. Hur ska jag hinna med allt de närmaste två veckorna? Två journalist-deadline, lite extragrejer på projektledarjobbet och så en hel drös med sociala aktiviteter inplanerade. Eftersom jag är tidspessimist kommer det säkert att gå, men jag känner mig lite stressad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar