lördag 22 november 2014

ändå ganska göttig lördag

I går kväll fick jag sjukt ont i halsen. Nu har jag haft den här lågintensiva förkylningen (eller mer troligt, fler på varandra följande) i fem freakin veckor. Så i morse kände jag mig rätt sänkt. Sov till åtta, och det, mina vänner, är sent för den här tanten. Låg och drog mig, åt frukost vid 9:30. Sen tvingade en kombination av argsinta barn och hals-/huvudvärk mig tillbaka till sängen där jag läste/slumrade resten av förmiddagen. Sedan kände jag mig redo för livet. Fixade redo barnen för kalas.


Rätt "söta" va? Lämnade av dem på kalaset och fick sedan en najs timme i soffan. 

Denna, plus kaffe och choklad, ja ni förstår the sweetnes! Sedan: makens långkokschili med inlagd rödlök och korianderhack. Ännu mera sweetnes! Nu: soffan för resten av kvällen. Läsa mera Liv Stömquist, kanske se en film (!). Hålla tummarna att immunförsvaret gör sig av med det där viruset nu! You can do it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar