tisdag 18 november 2014

dagens Frida



I dag kände jag för att ta någon gammal klassiker från garderoben. Tänkte först mig en småblommig Monki-klänning, men av någon anledning kändes den inte så jag som den brukade. Så, when in doubt, turn to grey, black and Rodebjer. Det blev svart, tajt thirt-klänning, strumpbyxor, Rodebjer-kimonon och dödskallesjalen. RM Williams-bootsen som går till allt. Eftersom klänningen är rätt kort tänkte jag ett tag ta stövlar, men jag får numera lätta panikkänslor av att stänga in mina vader i varma stövlar. 

Nej, nu är det dags att kicka igång tisdagen, som innehåller jobb (skriva, skriva, skriva), Capoeira-skjutsning och bokklubb. Hurra, jag har en bokklubb. I dag ska vi diskutera vår första bok. En bok som jag valde. Jag är lite nervös. Undrar vad alla tyckte? Kommer vi få igång en bra diskussion? Det visar sig.

4 kommentarer:

  1. Du är supersnygg! Och vad kul med bokklubb! Min stackars bokcirkel för en tynande tillvaro, så jag har joinat en ny som jag ska träffa första gången om 2 veckor, iiiih!

    SvaraRadera
  2. Linda K: tack tack tack!

    A-K: ja, det ska bli himla kul! Och tack!

    SvaraRadera
  3. Tummen upp på bokklubben säger jag!

    SvaraRadera