lördag 24 januari 2015

I Love it!

Vintern. Jag vet att en del blir provocerade när jag säger det, men jag älskar vinter. Riktig, kall, snörik vinter. Därför älskar jag vårt hus i Hälsingland, som ju är lite mer vintersäkert än Uppsala (även om det ju såklart inte är fjällen). I dag har vi åkt längdskidor. Det pågick någon slags skid-marathon, så det var rekordmycket folk. Men vi fick hejja på snabba män i tajts, och vårt spår slutade även det i målfållan, så vi kände oss som vinnare efter våra 5 kilometrar i barn-tempo. Dessutom fick vi fika på Lill-Babs Caffär efteråt, lyx de luxe!


Hemma i stugan byggde jag och barnen i en snögrotta i den gigantiska snöhögen som vår skottare kört upp på gårdsplanen. Först ville de att maken skulle vara med, men sen insåg de att deras mamma också är rätt stark och envis! Joråsåatte. 

3 kommentarer:

  1. Håller med dig till 100%!
    Snö är roligt och härligt och man är inte lika väderkänslig (som undet sommaren) och därmed helt enkelt mer nöjd med tillvaron.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är bra att någon gillar vinter. Eftersom den ändå är här ;)

    SvaraRadera
  3. Jessica: Precis!

    I will not: ja, det är lika bra att passa på!

    SvaraRadera