onsdag 18 mars 2015

dagens journalist-frida

Ränner runt, runt i dag. Intervju i Norby, intervju i Svartbäcken, intervju i Stockholm. Det är roligt att intervjua, även om jag lätt hamnar i sidospår, för att jag blir så intresserad av intervjupersonen och vill veta allt om hen. Nu har jag i alla fall rätt mycket material för det reportage jag skriver just nu (och några fler intervjuer i morgon), så nu ska jag bara få ned allt på pränt.


Just nu sitter jag på tåget hem från Stockholm. Har samlat lite tankar och filat lite på ett nyhetsbrev. Antagligen blir det inte så mycket mer jobbat i dag. Solen lyser och jag tror jag tar och hämtar barnen när jag kommer hem och hänger lite i skogen med dem. Kanske skriver jag lite i kväll, när solen inte längre värmer.

Tåg-jobbar-selfie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar