onsdag 11 mars 2015

bokutmaning: nr 9, 10 och 11

Hoppsan, halkade visst lite efter i bokutmaningen, så jag kör ett uppsamlingsheat.

En bok som borde få en uppföljare
Alla böcker jag älskar vill jag ofta att de ska fortsätta och fortsätta. Eller få en uppföljare. Men det blir sällan lyckat. Det som är bra med den första boken vattnas ur och tillslut tröttnar jag. Så generellt tycker jag inte att böcker borde få uppföljare. Alls.

Ett spontanköp
Ett? Jag har bokhögar lite här och var, och många av böckerna är spontaninköp. Jag älskar att spontanköpa böcker. Sen slutar det oftast med att jag läser e-böcker ändå...


Sämsta boken jag läst
Dåliga böcker brukar jag inte lägga på minnet. Men jag kan bli irriterad över böcker med dåligt språk, då lägger jag ofta dem ifrån mig, om de inte berättar en helt fantastisk historia.


2 kommentarer:

  1. Sämsta jag någonsin läst - Mossvikenfruar. Den var så kass så jag nästan dog.

    SvaraRadera
  2. Sara: ja, den har jag undvikit för jag tror jag skulle avsky den.

    SvaraRadera