lördag 6 juni 2015

mitt uppe i en gräsänkehelg

I detta nu ligger jag och vräker mig på soffan, helt ensam hemma! Familjen är i stugan, men jag fick vara hemma, för att spela på nationaldagen. En ensam helg, då gäller det ju att maxa! Så, i går när familjen vinkats av stack jag ut på räcern. Fyra mil i säsongens snabbaste tempo! Mack-middag och sedan öl med gamla journalistkursare. Jag kom hem efter 12, ja ni förstår!


Nu har jag alltså klarat av nationaldagsfirandet och vilar upp mig lite i soffan. I kväll är det nämligen 40-års fest. Lite av en klädutmaning ty det är ett trädgårdskalas. Och vädret har ju bestämt sig för att inte vara så somrigt som utlovades tidigare i veckan. Oh well. 

Imorgon rundar jag av helgen med lite yoga med en kompis, och sen kommer familjen. Då blir det kram och mys och uppladdning för barnens sista dagar som ettagluttare. Skolavslutning på onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar