måndag 16 november 2015

om en helg

På fredagskvällen gick jag och lade mig tidigt, såg någon flash om attentat i Paris men somnade från det. Vaknade kl 05 och läste alla nyheter. Somnade om och drömde mardrömmar. Vad är det på väg att hända med världen? Så mycket hat.

Trots den oroliga klumpen i magen över världens tillstånd drog jag och barnen till Västerås. Först Kokpunkten, Västerås nya actionbad. Sweet lord, det ar action vill jag lova. Den ena attraktionen värre än den andra, och jag blev alldeles yr. Tur att det fanns en varm utebassäng där man kunde njuta solnedgången över Mälaren.

Efter lite vila i föräldrahemmets lugna vrå var det dags för Girl´s Night Out. Sex fnittriga tjejer var vi som drack drinkar, snackade, åt god mat, pratade om högt och lågt och hade den bästa kvällen på mycket, mycket länge. Vi hann till och med klämma in lite fuldans på en klubb. Tack tjejer för en underbar kväll!


Lite lugnare i går. Promenad längs Mälaren, lunch vid Mälaren, bussen hem. Lite storhandling och en del slappande så var helgen över. På´t igen bara nu med en ny vecka, som innehåller massa jobb och en Bob Hund-konsert. Kan bli hur bra som helst!

2 kommentarer: