måndag 23 november 2015

dubbelparty, eller om hur en 38-åring blev mycket, mycket trött

I fredags var det dags för disputationsfest. Jag har ju fortfarande lite connections till universitetet kvar, och en av doktoranderna som jag är bihandledare till disputerade i torsdags. Så i fredags var det dags att fira. Och som vi firade! Traditionsenlig sittning på nation med fördrink och snaps och vin och massa sånger och flera gamla kära kollegor som jag partajade med ända tills DJ:en gick hem och personalen förkunnade att festen var slut.

I lördags var jag lite sliten. Trots detta beslöt jag mig för att städa mina garderober. Åka till återvinningen. Gå på julmarknad. Handla på City Gross. Vet inte hur jag tänkte, men när vi kom hem på eftermiddagen var jag inte mindre sliten.

Ingen rast, ingen ro dock. Nästa punkt på helgens schema var bob hund-konsert. Förfestknytis hos några vänner och sedan konsert på konserthuset. Jag minns inte när jag var på konsert senast. Egentligen är jag ingen konsertperson, när man är enkommafem meter lång och med ganska mycket tinnitus är inte alltid konserter den bästa situationen. Men jag tog öronproppar och ställde mig längst bak för att slippa bli mosad, och hade en trevlig kväll. Publiken var relativt homogen, och antalet bekanta hög.

Så, alltså var jag sliten i går med. Hann dock med en sväng på stan för att skaffa lite partykläder (massa fler fester coming up nämligen: en till disputationsfest, jubileum med orkestern, julfest på jobbet, julafton, nyårsafton...), och lite nytt adventspynt. Har i flera år varit trött på de stakar/stjärnor vi har, så nu gjorde jag äntligen slag i saken och köpte nytt. Dock: nu orkar jag inte gå på stan mer i år. Alla julklappar ska köpas på nätet, så det så!

Så, en otroligt aktiv helg gör att jag inte är speciellt utvilad i dag, men glad, för oj, så roligt jag har haft!

1 kommentar: