onsdag 27 januari 2016

en grå onsdag

I går var det möten hela halva dagen, och redan efter lunch var jag så trött att ögonen gick i kors. Lyckades dock hålla mig vaken och tillslut komma hem. Somnade före 21. Först i soffan, sov så tungt att jag inte fattade vad som hände när barnen ropade "mamma, mamma!". Jag hörde att någon ropade, men kunde inte förstå vem, eller att det var mig de avsåg. Överlämnade deras spörsmål till maken och tumlade i säng (jag hade varit så förutseende att tänderna redan var borstade och ansiktet tvättat). Sov som en klubbad säl i tio timmar, men är fortfarande trött.

Hemmajobb i dag, måste skriva artiklar och researcha om vartannat. Kul att jag har mycket jobb, men lite jobbigt att flera av jobben är knixiga. Dessutom en stor deadline på projektledarjobbet framöver. Och som alltid när jag har mycket att göra blir jag helt paralyserad och gör ...inget. Har i alla fall gjort en plan när allt bör göras och hur, så det är väl bara att sätta tänderna i den planen.

Tittar ut över en grå gata och en smältande snöhög och hatar det här slaskandet. Kunde inte vintern fått stanna lite längre?

Ska i alla fall klippa mig i dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar