torsdag 18 februari 2016

dagens Frida – med klädtips från en tonåring

Eftersom jag alltid är på jakt efter de perfekta jeansen (hööög midja, inte så långa ben, strechiga) kunde jag inte motstå tipset från min väns tonårsdotter: Molly från Gina Tricot. Jag går typ aldrig in på Gina Tricot, för jag känner mig som en astjock, asgammal tant. Men i går smög jag in, och rotade fram största storleken på de här omtalade tipset. Och banne mig, de är så sköna att jag nästan svimmar. Att de är så bekväma gör ju att man får ge avkall på lite av snyggheten, när de är så mjuka är de inte heller så bra på att hålla in min bullmage. Fast just inhållandet av bullmagen gör ju att det kan bli obekvämt vid längre sittande sejourer, tex på möten eller långa resor. Så jag slog till.

Dessutom gick jag utanför min comfort zone och köpte gråa i stället för de sedvanliga svarta. Undrens tid, etc.


Nu vet jag dessutom vilka byxor som ska få följa med mig på flyget till Alperna på söndag. Yes baby, äntligen är barnen så pass skillade skidåkare (tror och hoppas vi) att vi kan dra till de stora bergen i Europa. Tillsammans med en annan familj ska vi glida genom milslånga pister och äta pizza och pasta tills det sprutar ut genom öronen. Italien, here we come!

8 kommentarer:

  1. Ja! Såg dessa annanstans häromdagen, SNYGGA! Måste provas.

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Jag fick presentkort på Gina i både julklapp och födelsedagspresent av farmor och har funderat på hur jag ska kunna göra något vettigt av detta /J

    SvaraRadera
  3. Cecilia: do it!

    J: de hade ganska fina träningskläder också. Några fina kjolar såg jag också, men min stora rumpa och korv-ben passade inte i dem.

    SvaraRadera
  4. Du har också väldigt snygga ben, som gör att jeansen ser snygga ut. basäger.

    SvaraRadera
  5. Arne: tack. Men allting handlar om kameravinkel. I verkligheten har jag tjocka små taxben.

    SvaraRadera
  6. Jag har hört talas om Molly förut, men aldrig testat. Kanske ska göra det nu då. Min mage fixar inte byxor som sitter åt längre, jag får jätteont. Du ser jättefin ut!

    SvaraRadera
  7. Molly finns även med Boot Cut = mycket snyggt! Samma bekväma.

    SvaraRadera